Skolens profil

Holmehus er en specialskole for børn og unge med emotionelle vanskeligheder med klasser fra børnehaveklasse til 10. klasse.

Skolen er en heldagsskole og har åbent fra kl. 6:00 - 17:00 året rundt (helligdage undtaget).

Vi har ansat pædagoger og lærere, der alle har en specialviden om at arbejde med børn med udfordringer. Alle ved meget om ADHD, Autisme Spektrum Forstyrrelser, Tourettes syndrom, hjernens opbygning og funktion, Arousal samt sansemotoriske udfordringer. De ved derfor, hvor vigtigt det er, at jeres barn bliver mødt korrekt og undervises med udgangspunkt i de vanskeligheder barnet har.

Vi har vores egen ergoterapeut, som bl.a. arbejder med børnene i vores sansemotoriske rum.

Trivsel og læring går hånd i hånd og er hinandens forudsætninger. Vi er meget optaget af, at alle børn føler sig som en del af fællesskabet.